این کشورهای شینگن اخذ اقامت اروپا دارای توافق نامه ویزای بدون مرز هستند که به شما اجازه می دهد ساکنان در هر منطقه از مرز عبور کنند و نیازی به نشان دادن گذرنامه خود ندارند. اساساً ، گویی آنها یک کشور هستند و شما می توانید به همان اندازه که می خواهید آزادانه حرکت کنید. (ساکنان انگلستان و ایرلند اجازه ورود نامحدود دارند.)


شهروندان اکثر کشورها مجاز به ورود به منطقه شینگن هستند بدون اینکه از قبل ویزا بگیرند. به محض ورود و عزیمت از اروپا گذرنامه شما مهر می شود. شما مجاز به ورود و خروج از هر کشوری هستید که بخواهید - لازم نیست که همان کشورها باشند. من همیشه در کشورهای مختلف پرواز می کنم و از آنها خارج می شوم. اولین ورود شما در دوره 180 روزه زمانی است که شمارنده 90 روزه شما شروع می شود. این روزها نیازی به پشت سر هم بودن ندارند - کل مجموع است. هر بار که روز 181 بازدید کرد ، تعداد مجدداً تنظیم می شود.

به عنوان مثال ، اگر من در ژانویه به منطقه بیایم و 60 روز اقامت داشته باشم و سپس در ژوئن 10 روز برگردم ، این در 180 روز 70 روز به حساب می آید. فقط روزهایی که در طول دوره شمرده می شوید در منطقه هستید. اگر اول ژانویه بروید و 90 روز مستقیم بمانید ، باید آنجا را ترک کنید و از لحاظ فنی نمی توانید تا اول جولای برگردید.

با این حال ، همه مسافران اقامت اروپا مجاز به چنین آزادی نیستند. شهروندان بسیاری از کشورها باید پیش از موعد برای ویزای شینگن اقدام کنند. از قبل لازم است که مدارک را پر کنید و در کشوری که ویزای شما برای آن صادر شده است به داخل و خارج بروید. (حتی در این صورت ، ممکن است هنوز ویزا به شما داده نشود. هشدار خراب کننده: شهروندان کشورهای آفریقایی و آسیایی دستپاچه می شوند.)

شما می توانید قوانین خاص مربوط به کشور خود را در وب سایت کمیسیون اروپا یا از کشوری که اولین نقطه ورود شما است ، پیدا کنید.

بنابراین ، با این گفته ، شما چگونه می توانید مدت طولانی تری در اروپا (یعنی منطقه شینگن) بمانید؟ چگونه می توانید این قانون را کنترل کنید؟ بگذارید آن را برای شما خراب کنم.

با وجود بسیاری از قوانین ویزا ، اقامت در اروپا بیش از 90 روز به عنوان یک جهانگردان آسان است - شما فقط باید کشورهایی را که بازدید می کنید مخلوط کنید. انگلستان قوانین خاص خود را دارد که به شما اجازه می دهد 180 روز را در یک سال تقویمی اقامت داشته باشید. بیشتر کشورهای غیر شینگن مانند اوکراین ، مولداوی ، کرواسی ، ایرلند و برخی از کشورهای بالکان به شما اجازه می دهند تا 60 یا 90 روز اقامت داشته باشید. بنابراین تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که 90 روز را در منطقه شینگن بگذرانید ، به انگلیس بروید ، گرفتن اقامت اروپا  به بالکان بروید ، در اوکراین دور بزنید ، در مولداوی شراب بنوشید و در ایرلند یک نوشیدنی بنوشید. اگر برنامه خود را درست تنظیم کنید ، می توانید به راحتی 90 روز از منطقه شینگن خارج شوید و سپس دوباره به منطقه شینگن بروید.

من سه ماه را در بلغارستان ، رومانی ، اوکراین و انگلیس گذراندم و منتظر بودم ساعتم دوباره تنظیم شود و سپس برای اکتبرفست به آلمان برگشتم.

بنابراین اگر می خواهید مدت طولانی و بدون نیاز به گذراندن مراحل مختلف ویزا که در زیر شرح داده شده است ، به این قاره سفر کنید ، با مراجعه به کشورهای غیر شینگن سفر خود را تغییر دهید. در حالی که منتظر هستید تا ساعت تنظیم مجدد ویزای شینگن منتظر بمانید ، چیزهای دیگری برای دیدن وجود دارد.

—-> به نکات بیشتری برای اروپا نیاز دارید؟ از راهنمای مقصد من دیدن کنید و اطلاعات دقیق در مورد آنچه را که باید ببینید و انجام دهید و نحوه صرفه جویی در هزینه را کسب کنید

قسمت 2: اقامت در منطقه شینگن طی 90 روز گذشته
اقامت بیش از 90 روز در اروپا
اما اگر می خواهید مدت بیشتری در منطقه شینگن بمانید چه می کنید؟ بعد چی؟ اگر شش ماهه ای که می خواهید در اروپا باشید ، همه در منطقه شینگن است؟ اگر می خواهید در اروپا زندگی و کار کنید چه می کنید؟

به هر حال ، این کشور 26 کشور را شامل می شود و بازدید از بسیاری از مقصدها در 90 روز می تواند کمی عجولانه باشد (شما به طور متوسط ​​3.4 روز در هر کشور خواهید داشت).

اگر می خواهید برای مسافرت ، زندگی ، یادگیری یک زبان یا عاشق شدن بیشتر بمانید ، گزینه "حرکت در اطراف" که در بالا پیشنهاد شد ، به درد شما نمی خورد. شما به چیز دیگری احتیاج دارید. خوشبختانه ، چند روش برای این کار وجود دارد - و من نمی توانم به اندازه کافی بر اهمیت کلمه "چند" تأکید کنم.

اقامت بیش از 90 روز در منطقه شینگن آسان نیست.

اول ، بیایید قانون را درک کنیم ...

قانون شینگن می گوید شما نمی توانید بیش از 90 روز در منطقه بمانید. اگر این کار را انجام دهید ، مشمول جریمه نقدی و اخراج می شوید. نحوه اجرای این قانون اما از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است. اگر چند روز یا حتی یک هفته بیش از حد اقامت کنید ، احتمالاً خوب خواهید بود. اگر بیش از این بیشتر طول بکشید ، ممکن است با مشکل روبرو شوید.

بعضی از کشورها با زیاد ماندن بازدیدکنندگان درگیر کار نمی شوند. به عنوان مثال ، آلمان ، هلند ، لهستان ، سوئیس و کشورهای اسکاندیناوی همه در ورود و خروج بسیار سختگیرانه عمل می کنند. اگر بیش از یک هفته از بازدید توریستی خود بگذرد ، احتمال زیادی وجود دارد که شما را کنار بکشد. دو استرالیایی که من می دانم به دلیل بیش از حد دو هفته در ویزای خود در خارج از سوئیس بازداشت شدند. آنها فقط با یک اخطار مجاز به رفتن بودند اما پروازهای خود را از دست داده و مجبور به رزرو پروازهای جدید شدند.

من شخصی را می شناسم که شش ماه بیش از حد کار کرده و سعی کرده است از آمستردام برود و اکنون یک مهر "مهاجر غیرقانونی" در گذرنامه خود دارد. برای ورود دوباره به اروپا ، وی باید برای یک ویزا در یک سفارت درخواست کند و تأیید شود: "من اشتباه کردم